zaterdag 30 november 2013

Chocolicious

Het is alweer een tijdje geleden dat er een berichtje stond, maar nu is er weer één!
Vorige week was ik in Keulen, en daar was me toch iets geweldigs voor mij, als chocolade liefhebber!
Een chocolade museum! En nee dit is niet een saai museum waar je alleen maar een rondje kan lopen en moet luisteren naar een verteller, dit is een leuk mueseum waar je zelf rond kan lopen, waar je al bij het begin een chocolaatje krijgt, en waar je je eigen chocolade kan maken! En dan ook nog wel van Lindt chocolade. 



Natuurlijk heb ik ook mijn kans gepakt, en mijn eigen reep laten maken. Wat moeilijk kiezen was dat! Je kan kiezen uit puur, melk en witte chocolade. Vervolgens moet je de vier lekkerste toppings uitkiezen uit allemaal soorten snoepjes, noten en fruit stukjes. Mijn resultaat was een witte reep met crisps, hazelnoot, karamel bolletjes en mini marshmallows. 

Ook was er een enorme chocolade winkel bij, waar naast Lindt ook andere chocolade merken waren. Ik heb natuurlijk even ingeslagen bij Lindt, en kwam dan ook thuis met een aantal repen, waaronder Salted caramel. Ook is er voor de 18 plussers Marsepein en chocolade likeur, en voor die iets jongere chocolade bier. 

Ben je in Keulen is dit echt de moeite waard! ik heb een hele leuke middag gehad, en thuis nog even nagenoten van chocolade.

Voor meer info ga je naar: http://www.schokoladenmuseum.de


Am Schokoladenmuseum 1A, 50678 Cologne, Duitsland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten